دسته‌بندی نشده

فیلتر تصفیه استخر

فیلتر تصفیه استخر

بدون شک در رابطه با هر استخری، فیلتر تصفیه استخر یک عضو جدایی ناپذیر است؛ در واقع بدون فیلتر هرگز نمی‌توانید از یک استخر با آب سالم و شفاف لذت ببرید. این فیلترها هستند که فرآیند فیلتراسیون را انجام می‌دهند و هرگونه آلاینده و آلودگی را از آب جدا می‌کنند.

در یک سیستم تصفیه، تجهیزات و امکانات مختلفی وجود دارد که در راستای بهبود کیفیت آب استخر عمل می‌کنند؛ در این میان فیلترها اصلی‌ترین قسمت سیستم هستند و دیگر تجهیزات به نحوی مکمل فیلتر هستند.

فیلترها به عنوان یکی از کاربردی‌ترین تجهیزات استخر تنوع بالایی دارند؛ این تنوع باعث شده است که بتوانند نیاز هر نوع استخری را پوشش دهند؛ باتوجه به اهمیت این موضوع در ادامه مفصلا به این محصول خواهیم پرداخت.

 

 

ضرورت استفاده از فیلتر استخر

تمامی استخرها اعم از کوچک و بزرگ، روباز و سرپوشیده، خصوصی و عموی، تفریحی یا درمانی و… مستعد افت کیفیت آب هستند؛ حتی اگر از استخر استفاده چندانی نشود.

آب می‌تواند حاوی انواع آلودگی و آلاینده، ازجمله ذرات معلق و جامد، جلبک‌ها و میکروب‌ها، شن و گل‌ولای، املاح و ناخالصی‌های ریز و درشت باشد.

این درحالی است که کیفیت آب ارتباط جدی و مستقیمی با سلامت افرادی دارد که از استخر استفاده می‌کنند؛ اهمیت این مسئله را از بیماری‌های پوستی حاصل از آب استخر آلوده می‌توان درک کرد.

اگرچه استخرهای عمومی، شلوغ و روباز بسیار بیشتر از استخرهای خصوصی و سرپوشیده مستعد آلودگی هستند اما در هرحال تمامی استخرها بدون استثنا نیازمند فیلتر تصفیه هستند.

باوجود فیلتر مناسب، حتی در شلوغ‌ترین استخرهای روبازی که تحت تاثیر آلودگی‌های محیطی هستند نیز کیفیت آب استخر حفظ می‌شود و آب مدام درحال تصفیه خواهد بود.

 

 

 

انواع فیلتر تصفیه استخر

فیلترهایی که به منظور تصفیه آب استخر مورد استفاده قرار می‌گیرند انواع مختلفی دارند؛ از نظر عملکرد سه نوع فیلتر شنی، کارتریجی و دیاتومه‌ای متداول‌ترین فیلترها هستند.

هریک از این فیلترها از نظر جنس، ظرفیت، دبی، سایز، مدل و… انواع مختلفی دارند که آن‌ها را مناسب استفاده در استخرهایی با شرایط متفاوت کرده است.

می‌توان گفت که در بین تجهیزات استخر و سیستم تصفیه، فیلترها بیشترین تنوع را دارند؛ در ادامه در مورد انواع فیلترهای تصفیه استخر توضیح خواهیم داد.

• فیلتر شنی

بستر یا مخزن این فیلترها شن مخصوصی به نام سیلیس پر شده است و آب با عبور از بین دانه‌های شنی تصفیه می‌شود؛ این فیلترها در جنس‌های مختلف ازجمله گالوانیزه، پلی‌اتیلن، فایبرگلاس و… تولید می‌شوند.

فیلترهای شنی در ظرفیت‌ها و دبی‌های مختلفی وجود دارند به همین دلیل تصفیه استخرهای کوچک و خصوصی تا بزرگ و عمومی را پوشش می‌دهند؛ این نوع فیلتر ذراتی تا ۵۰ میکرون را می‌تواند جذب کند.

• فیلتر کارتریجی

بستر مخزن فیلترهای کارتریجی از نوعی الیاف فشرده (پلی‌اتیلن یا پلی‌پروپیلین) تشکیل شده است که آب به آرامی از این بستر عبور کرده و ذرات ناخالصی آن حتی به اندازه ۵ میکرون از آن جدا می‌شوند.

این فیلترها بازده بالایی در تصفیه آب دارند اما از نظر ظرفیت محدود هستند و دبی هر کارتریج ۱۰ اینچی در آن‌ها بین ۰.۵ تا ۱۰ مترمکعب در ساعت است؛ تعداد کارتریج‌های هر فیلتر نیز محدود است.

این فیلتر برای تصفیه استخرهایی مانند استخرهای خانگی، استخر اسپا، استخر عمومی متوسط و… کاربرد دارند.

• فیلتر دیاتومه ای

مخزن این فیلترها از پودر دیاتومه (نوعی جلبک) تشکیل شده است و آب با عبور از این لایه ضخیم تصفیه شده و حتی ذراتی به اندازه ۱ میکرون نیز از آن جدا می‌شود.

این فیلترها پربازده و دارای ظرفیت‌های مختلفی هستند؛ فیلترهای دیاتومه برای استخرهای حساس و لوکس مناسب است و در تصفیه استخرهای آکواریوم نیز کاربرد دارند.

دسته‌بندی فوق که براساس نوع عملکرد یا جنس بستر مخزن است؛ اما جدا از این مورد، هر یک از فیلترهای فوق، از نظر مدل، ظرفیت، سایز، جنس و توان آبدهی دارای انواع مختلفی هستند.

 

 

فیلتر زیر شنی برقی

برای بسیاری از کاربران این سوال وجود دارد که جهت تصفیه آب استخر، فیلتر زیر شنی برقی مناسب است یا نه؟ در پاسخ به این سوال ابتدا باید بدانیم که فیلتر زیر شنی چیست.

این فیلترها نوعی سیستم تصفیه هستند که از دو بخش صفحه مشبک و پمپ تشکیل شده است؛ این سیستم در زیر بستر شنی نصب می‌شود و پمپ، آب فیلتر شده از صفحه مشبک را به سطح برمی‌گرداند.

این فیلترها به کمک جریان برق کار می‌کنند و قدرت فیلتراسیون مکانیکی و بیولوژیکی را دارند اما به دلایل زیر برای تصفیه آب استخر مناسب نیستند.

• ظرفیت نامناسب

فیلترهای زیر شنی برقی نهایتا برای آکواریوم‌هایی تا حجم ۲۰۰ لیتر مناسب هستند و بنابراین حجم استخر را پوشش نمی‌دهند.

• بازده و نوع تصفیه

این فیلترها بیشتر جهت تصفیه بیولوژیکی طراحی شده‌اند؛ درحالی که استخرها به تصفیه مکانیکی و شیمیایی نیاز دارند.

این فیلترها نمی‌توانند ذراتی مانند برگ، شن و ماسه، حشرات و… را تصفیه کنند؛ بنابراین در محیط استخر به سرعت از آلودگی اشباع شده و بازده خود را از دست می‌دهند.

• نصب و نگهداری

از نظر چگونگی نصب فیلتر زیر شنی برقی باید گفت که نصب این فیلترها در استخر دشوار و پرهزینه است؛ همچنین تمیز کردن مرتب و نگهداری آن‌ها در استخر بسیار است.

• عدم سازگاری

فیلتر زیر شنی برقی با سیستم تصفیه استخر که شامل پمپ، لوله‌ها، اسکیمر و… است از نظر ساختاری تطابق ندارد و نمی‌تواند بطور کاملا موثر در این مدار قرار بگیرد.

• قیمت

قیمت فیلتر زیر شنی برقی در مقایسه با قیمت فیلتر شنی معمولی برای استفاده در فضای استخر اقتصادی نیست.

بنابراین در مجموع باید گفت که این فیلترها باتوجه به ساختار و عملکرد خاصی که دارند برای آکواریوم‌هایی با ماهیان خاص یا آکواریوم‌های گیاهی مناسب هستند.

در صورت تمایل به استفاده از این نوع فیلتر در آکواریوم خود می‌توانید در مورد طریقه نصب فیلتر زیر شنی آکواریوم از مشاوران متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

 

تجهیزات پیش تصفیه فیلتر استخر

تجهیزات، قطعات و فیلترهایی وجود دارند که در کنار فیلتر اصلی می‌توانند به بهبود کیفیت آب و افزایش بازده فرآیند فیلتراسیون کمک کنند؛ برخی از این تجهیزات پیش از رسیدن آب به فیلتر اصلی روی آن تاثیر می‌گذارند.

در واقع پیش‌تصفیه‌ها کار را برای فیلتر اصلی آسان‌تر می‌کنند؛ در ادامه به برخی از این تجهیزات در قالب یک جدول اشاره خواهیم کرد.

 

 

در گروه پیش‌تصفیه‌ها تجهیزات و امکانات مختلفی وجود دارد؛ شما باید ببینید که باتوجه به کیفیت آب استخر، حجم استخر، نوع آلاینده و آلودگی‌های آب، حجم استخر و… کدام یک از این تجهیزات برای استخر شما مناسب هستند.

 

راهنمای خرید فیلتر تصفیه استخر

فیلتر اصلی‌ترین قسمت سیستم تصفیه استخر است و درصد بالایی از کیفیت آب استخر به فیلتر آن بستگی دارد؛ فیلتر انتخابی شما باید با حجم، کاربری، میزان استفاده و شلوغی، شرایط محیطی، میزان و نوع آلودگی آب استخر در تناسب باشد.

ازطرفی مدل فیلتر باید با مدار و دیگر تجهیزات سیستم تصفیه تطابق داشته باشد؛ این فاکتورها در کنار تنوع بالای فیلترها انتخاب را برای افراد غیرمتخصص به یک چالش تبدیل کرده است.

ازطرفی برندهای تولیدکننده، این محصولات را با کیفیت متفاوتی تولید و عرضه می‌کنند؛ بنابراین شما باید بتوانید نمونه مناسب و باکیفیت را خریداری کنید.

مجموعه ایمکس به عنوان نماینده رسمی این برند به شما این امکان را می‌دهد که فیلترهای ایمکس اصل را با ضمانت کالا، خدمات پس از فروش و قیمت مناسب خریداری کنید.

تیم پشتیبانی این شرکت، شما را از یک مشاوره تخصصی پیش از خرید بهره‌مند می‌سازد تا بتوانید یک انتخاب حرفه‌ای داشته باشید؛ در این راستا می‌توانید از طریق شماره تلفن با مشاوران این مجموعه تماس بگیرید.

 

بهترین انواع فیلتر شنی emaux

همانطور که گفتیم برند ایمکس تنوع کاملی از انواع فیلتر تصفیه استخر را در اختیار شما قرار می‌دهد؛ این تنوع هر نوع استخری را پوشش می‌دهد؛ در ادامه به چند مدل از کاربردی‌ترین فیلترهای ایمکس اشاره خواهیم کرد.

 

 

 

• فیلتر شنی P500

فیلتر شنی ایمکس P500 یکی از کاربردی‌ترین فیلترهای این برند است که بدنه‌ای از جنس فایبرگلاس دارد و نسبت به زنگ‌زدگی و خوردگی مقاوم است.

آبدهی این فیلتر معادل 10.8 مترمکعب در ساعت است و به 85 کیلوگرم سیلیس در بستر خود نیاز دارد؛ این مدل فیلتر استخرهای روباز تا حجم 42 مترمکعب و استخرهای سرپوشیده تا 55 مترمکعب را پوشش می‌دهد.

 

• فیلتر شنی P650

فیلتر شنی ایمکس P650 را می‌توان به عنوان یکی دیگر از پرفروش‌ترین‌های این برند معرفی کرد؛ این فیلتر بدنه‌ای از جنس پلی‌اتیلن فشرده دارد.

دبی این نوع فیلتر برابر 15.30 مترمکعب در ساعت است که توانایی تامین استخرهای روباز تا حجم 60 مترمکعب و استخرهای سرپوشیده تا 75 مترمکعب را دارد.

 

• فیلتر شنی p700

فیلتر شنی ایمکس P700 نیز یکی از دیگر بهترین فیلترهای این برند است؛ این فیلتر بدنه‌ای یکپارچه از جنس پلی‌اتیلن فشرده دارد که در برابر رطوبت، تغییرات جوی و خوردگی مقاوم است.

توان آبدهی این فیلتر 19.2 مترمکعب در ساعت است و می‌تواند استخرهای روباز تا حجم 75 مترمکعب و استخرهای سرپوشیده تا حجم 95 مترمکعب را پوشش دهد.

 

جمع بندی

تمامی استخرها بدون استثنا برای بهبود کیفیت آب نیازمند سیستم تصفیه و فیلتر هستند؛ هرچقدر که فیلتر باکیفیت‌تر و مجهزتر باشد بازده بالاتر و قابلیت‌های بیشتری خواهد داشت.

خرید فیلتر باکیفیت، نتنها بازده فرآیند فیلتراسیون را افزایش می‌دهد؛ بلکه با طول عمر مفید خود هزینه‌های نگهداری، تعمیر و تعویض را کاهش می‌دهد؛ همچنین از ایجاد خسارت به سیستم تصفیه جلوگیری می‌کند.

درحال حاضر نیز فیلتر شنی استخر جزء متداول‌ترین فیلترهای مورد استفاده در تصفیه آب استخر است که توانسته رضایت خریداران خود را جلب کند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *