دسته‌بندی نشده

فیلتر آب استخر

فیلتر آب استخر

برای لذت بردن از یک استخر تمیز و شفاف استفاده از فیلتر آب استخر امری ضروری است؛ فرقی نمی‌کند استخر خانگی است یا عمومی، کم‌استفاده است یا تفریحی و شلوغ، بزرگ است یا کوچک… در هرحال آب استخر مستعد آلودگی است.

آب ورودی استخر بطور معمول مقداری آلاینده، آلودگی، ناخالصی و… را همراه خود دارد. استفاده از استخر و شرایط محیطی نیز این آلودگی را تشدید می‌کنند؛ بنابراین هر استخری نیازمند فیلتراسیون منظم و متناوب است.

در سیستم تصفیه آب استخر، فیلترها بخش اصلی و قلب تپنده محسوب می‌شوند؛ بنابراین در بین تجهیزات و امکانات نظافتی استخر، فیلترها از بیشترین اهمیت برخوردار هستند.

 

 

 

اهمیت استفاده از فیلتر آب استخر

کیفیت آب استخر ارتباط مستقیم و جدی با سلامت افرادی دارد که از آن استفاده می‌کنند؛ این مسئله در مورد استخرهای عمومی یا درمانی اهمیت بسیار بیشتری دارد. ازطرفی آلوده شدن آب استخر به مرور زمان و در اثر استفاده، امری اجتناب‌ناپذیر است.

عدم فیلتراسیون آب استخر باعث تجمع ناخالصی‌ها، ذرات جامد معلق، آلاینده‌ها، جلبک‌ها و… می‌شود؛ با ادامه این روند، ظرف مدت کوتاهی آب استخر به شدت آلوده و غیرقابل استفاده خواهد شد.

در واقع این فیلترها هستند که طی فرآیند فیلتراسیون، آب استخر را از آلودگی‌ها و آلاینده‌های مختلف تمیز می‌کنند؛ البته تجهیزات نظافتی دیگری نیز می‌توانند در زمینه تصفیه کامل آب استخر به شما کمک کنند.

بنابراین برای سلامت و کیفیت آب، هر استخری با هر جم و کاربری نیاز به فیلتر مناسب خود دارد؛ این فیلتر باید نظر سرعت، قدرت و حجم، توانایی تصفیه آب مورد نیاز استخر را داشته باشد.

 

انواع فیلتر آب استخر

فیلترهای تصفیه استخر انواع مختلفی دارند که از نظر عملکرد، کارایی، جنس، مدل، ظرفیت و… با یکدیگر متفاوت هستند؛ در ادامه به متداول‌ترین انواع فیلتر استخر از نظر عملکرد اشاره خواهیم کرد.

• فیلتر شنی استخر

بستر این فیلترها از شن (سیلیس) مخصوص تشکیل شده است و قدرت بالایی در جذب ذرات جامد و معلق آب تا ۵۰ میکرون را دارند؛ آب با عبور از بستر سیلیسی تصفیه می‌شود و ناخالصی‌ها از آن جدا می‌شوند.

• فیلتر کارتریجی استخر

بستر این نوع فیلتر از یک لایه الیاف فشرده (پلی‌اورتان یا پلی‌پروپیلین) تشکیل شده است؛ این فیلترها قدرت جذب ذرات تا ۵ میکرون را داشته اما ظرفیت محدودتری نسبت به فیلتر شنی دارند.

• فیلتر دیاتومه ای استخر

بستر این نوع فیلتر از پودر دیاتومه تشکیل شده است و آب با عبور از این لایه ضخیم، صاف می‌شود؛ این فیلتر قدرت جذب ذرات تا ۱ میکرون نیز دارد؛ فیلتر دیاتومه‌ای گران و مناسب استخرهای خاص و لوکس است.

 

 

بهترین نوع فیلتر استخر کدام است؟

هر یک از فیلترهای فوق از جنبه‌های مختلف دارای مزایا و معایب خاص خود هستند؛ اما در حال حاضر فیلترهای شنی، متداول‌ترین و کاربردی‌ترین نوع فیلتر تصفیه استخر هستند.

این فیلترها نسبت به دو مدل دیگر مزایایی دارند که باعث کاربرد گسترده و رضایت کاربران آن‌ها شده است؛ در ادامه به مزایای فیلتر شنی اشاره می‌کنیم.

• فیلترهای شنی از متریال مختلفی ازجمله فیلتر شنی گالوانیزه، فایبرگلاس، پلی‌اتیلن و… تولید می‌شوند؛ این تنوع جنس آن‌ها مناسب استفاده در شرایط محیطی مختلف کرده است.

• تنوع ظرفیت و رنج دبی گسترده این فیلترها باعث شده که نیاز آبی استخرهای کوچک خصوصی تا بزرگ و عمومی را پوشش دهند.

• فیلترهای شنی ساختار ساده، نصب راحت و کاربری بسیار آسانی دارند.

• این فیلترها از نظر قیمت اقتصادی و دارای هزینه نگهداری پایینی هستند.

• فیلترهای شنی پربازده هستند و قدرت فیلتراسیون بالایی دارند.

• این فیلترها تنوع مدل بالایی دارند و مدل‌های مدرن، بسیار مجهز و دارای قابلیت‌های مختلفی هستند.

• این فیلترها با مواد شیمیایی، ضدعفونی‌کننده، شوینده و… مربوط به استخر سازگاری دارند.

• فیلترهای شنی با دیگر تجهیزاتی که مربوط به سیستم نظافتی و مدار تصفیه استخر هستند به راحتی ارتباط برقرار می‌کنند.

• در مواردی که نیاز به عملکرد فیلتر نباشد (مانند گرم کردن آب استخر) فیلتر را به راحتی می‌توان از مدار تصفیه خارج کرد و…

 

نکاتی که در انتخاب فیلتر استخر باید به آن توجه کنیم

اگرچه وظیفه تمام فیلترهای استخر انجام فرآیند فیلتراسیون و حذف آلودگی‌های آب است اما نمی‌توان بدون ارزیابی هر فیلتری را انتخاب کرد.

فیلترها از نظر نوع عملکرد، قدرت و کارایی متفاوتی برخودار هستند؛ بنابراین باید با ارزیابی شرایط استخر بررسی کنید که چه نوع فیلتری در چه مدلی برای تصفیه استخر شما مناسب است؛ بنابراین در این زمینه باید به نکات زیر توجه داشته باشید.

• شما باید فیلتری را انتخاب کنید که بتواند از نظر ظرفیت و آبدهی، حجم مورد نیاز استخر شما را در طول ۲۴ ساعت تامین کند.

• نوع فیلتر باید با نوع آلودگی و آلاینده‌ها و آلودگی‌های آب استخر در تناسب باشد.

• سرباز یا سرپوشیده بودن استخر در انتخاب نوع فیلتر مهم است.

• میزان استفاده از استخر؛ هرچقدر استفاده از استخر بیشتر باشد باید از فیلتری با سرعت گردش بیشتر استفاده شود.

• در صورتی که استخر مستعد جلبک باشد بهتر است از فیلترهای مجهز به لامپ UV استفاده شود و…

امکانات فیلتر استخر

طراحان و سازندگان فیلترهای استخر در تلاش هستند که در مدل‌های جدید خود، فیلترها را مجهزتر و با قابلیت‌های بیشتر و بهتری تولید کنند؛ این مسئله در مورد فیلترهای شنی مدرن کاملا مشهود است.

هرچقدر که شما فیلتر به‌روزتر و مجهزتری تهیه کنید امکانات و قابلیت‌های بیشتری خواهد داشت که عملکرد سیستم تصفیه استخر را بهبود می‌بخشند؛ امکانات فیلتر استخر را در قالب یک جدول به شما معرفی می‌کنیم.

 

 

 

 

در واقع باید گفت راحتی تصفیه آب استخر با امکانات فیلتر رابطه مستقیمی دارد؛ هرچقدر که فیلتر شما مجهزتر و مدرن‌تر باشد تصفیه استخر به کمک آن پربازده‌تر و آسان‌تر خواهد بود.

 

فرق بین فیلتر شنی معمولی و فیلتر شنی تحت فشار

برای بسیاری از افرادی که قصد تهیه فیلتر استخر را دارند تفاوت بین فیلتر معمولی و فیلتر شنی تحت فشار جای سوال دارد و نمی‌دانند که کدام یک انتخاب بهتری است.

اکثر فیلترها می‌توانند در مدل معمولی یا تحت فشار تولید شوند که هر یک مزایا و معایب خاص خود را دارند؛ در ادامه به تفاوت بین این دو نوع فیلتر از جنبه‌های مختلف اشاره خواهیم کرد.

• عملکرد

فیلترهای معمولی از نیروی گرانش برای عبور آب از فیلتر و به دام انداختن ناخالصی‌ها کمک می‌گیرند اما فیلترهای تحت فشار از فشار آب برای عبور آب از بین لایه‌های فیلتر کمک می‌گیرند.

• کارایی

فیلترهای معمولی کارایی کمتری دارند و ممکن است نتوانند ذرات معلق بسیار ریز را از آب حذف کنند اما فیلترهای تحت فشار از کارایی بیشتر و قدرت جذب بالاتری برخوردار هستند.

• کاربرد

بطور معمول فیلترهای تحت فشار برای استخرهای بزرگ، عمیق و پراستفاده مناسب است؛ فیلترهای معمولی نیز برای استخرها کم‌عمق، کوچک تا متوسط گزینه مناسبی هستند.

• مزایا و معایب

• فیلترهای شنی فضای کمتری نسبت به فیلترهای تحت فشار اشغال می‌کنند.

• فیلترهای معمولی قیمت مناسب‌تری نسبت تحت فشارها دارند.

• فیلتر تحت فشار نیاز به نگهداری بیشتری دارد اما نگهداری از فیلتر معمولی آسان‌تر است.

• فیلترهای معمولی سرعت فیلتراسیون بالاتری دارند اما نسبت به فشار آب حساس هستند و…

در نهایت انتخاب بین فیلتر تحت فشار و معمولی به نیاز استخر و شرایط شما بستگی دارد؛ اگر به دنبال کارایی بالا و اشغال فضای کم هستید فیلترهای تحت فشار و اگر به دنبال قیمت اقتصادی هستید و مشکلی از نظر فضا ندارید فیلترهای معمولی مناسب هستند.

 

راهنمای خرید فیلتر آب استخر

فیلترها از هرنظر تنوع بسیار بالایی دارند و هر نوع فیلتری مدل‌های بسیار مختلف با ویژگی‌های متفاوتی را دارد؛ ازطرفی هر استخری از نظر کاربری، حجم، عمق، شرایط محیطی، نوع آلاینده‌ها و… وضعیت خاص خود را دارد.

به همین دلیل هر استخری نیاز به یک ارزیابی تخصصی دارد تا بر این اساس بتوان فیلتر مناسبی را برای آن انتخاب کرد که نیاز تصفیه استخر را برآورده کند.

ازطرفی برندهای تولید‌کننده فیلتر، این محصولات را باکیفیت متفاوتی تولید و عرضه می‌کنند به همین دلیل نمی‌توان به هر برند و مرکز عرضه‌ای در این زمینه اعتماد کرد.

مجموعه ایمکس به عنوان نماینده رسمی این برند در کشور، دارای چندین سال سابقه حرفه‌ای در زمینه انواع فیلتر استخر است.

بنابراین شما می‌توانید جهت یک خرید مطمئن، اقتصادی، باکیفیت و تضمینی ازطریق شماره تلفن با مشاوران مجرب این مجموعه تماس برقرار کنید.

 

انواع فیلتر ایمکس

ایمکس به عنوان یک شرکت تخصصی و معتبر، تنوع بی‌نظیری از انواع فیلتر آب استخر را در اختیار شما قرار می‌دهد که نیاز هر نوع استخری را پوشش می‌دهند؛ در ادامه چند مدل از پرفروش‌ترین فیلترهای این برند را به شما معرف خواهیم کرد.

 

 

• فیلتر شنی P350

فیلتر شنی ایمکس p350 با بدنه‌ای یکپارچه از پلی‌اتیلن فشرده یکی از پرفروش‌ترین فیلترهای این برند است که توان آبدهی تا 4.3 مترمکعب در ساعت را دارد.

این فیلتر به ۲۰ کیلوگرم سیلیس در بستر خود نیاز دارد و برای استخرهای روباز تا حجم ۱۸ مترمکعب و استخرهای سرپوشیده تا ۲۲ مترمکعب مناسب است.

 

• فیلتر شنی P400

فیلتر شنی ایمکس p400 یکی کاربردی‌ترین فیلترهای این برند است که ساختاری یکپارچه از پلی‌اتیلنی با دانسیته بالا دارد به همین علت در برابر عوامل محیطی بسیار مقاوم است.

آبدهی این فیلتر معادل 6.12 مترمکعب در ساعت است و می‌تواند نیاز استخرهای روباز تا حجم ۲۵ مترمکعب و استخرهای سرپوشیده تا ۳۰ مترمکعب را تامین کند.

 

ح

• فیلتر شنی P450

فیلتر شنی ایمکس p450 نیز یکی دیگر از بهترین فیلترهای این برند است که بدنه‌ای از جنس فایبرگلاس و مجهز به شیر شش حالته کلمپ (یک تکه)، فشارسنج و… است.

این فیلتر با توان آبدهی 7.80 مترمکعب در ساعت می‌توان استخرهای روباز تا حجم ۳۰ مترمکعب و استخرهای سرپوشیده تا ۴۰ مترمکعب را پوشش دهد.

جمع بندی

انتخاب فیلتر مناسب نتنها می‌تواند سلامت و کیفیت آب استخر شما را تضمین کند بلکه باعث عملکرد بهتر سیستم تصفیه، جلوگیری از ایجاد خسارت به سیستم، کاهش هزینه نگهداری و… خواهد شد.

با خرید از برند شناخته شده و مجموعه معتبر مانند ایمکس، جدا از تضمین کیفیت و قیمت، می‌توانید از یک مشاوره تخصصی پیش از خرید نیز بهره‌مند شوید تا انتخابی دقیق‌تر داشته باشید.

همچنین اگر قصد خرید فیلترهای تحت فشار را دارید می‌توانید ابتدا کاتالوگ این فیلتر را بررسی و از قیمت فیلتر شنی تحت فشار اطلاع پیدا کنید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *