دسته‌بندی نشده

ساده ترین روش تصفیه آب استخر

ساده ترین روش تصفیه آب استخر

مسلما تمام افرادی که استخر دارند با دنبال ساده ترین روش تصفیه آب استخر هستند تا بتوانند در کمترین زمان، با صرف حداقل میزان انرژی و با بهترین کیفیت آب استخر خود را تصفیه کنند؛ این درحالی است که بسیاری از افراد کم‌تجربه فکر می‌کنند تخلیه کامل آب استخر و شستن آن به روش سنتی کار راحتی است.

این روش نتنها راحت نیست بلکه نیازمند صرف انرژی، وقت و زمان بالایی است تا جایی که در استخرهای بزرگ این کار بدون کمک تیم‌های خدماتی به تنهایی ممکن نیست؛ بنابراین بهتر است به سراغ روش‌های تصفیه مدرن برویم.

درحال حاضر، سیستم‌های تصفیه فیلتر شنی کاربردی‌ترین، راحت‌ترین، سریع‌ترین و پربازده‌ترین روش تصفیه آب استخر هستند که در اکثر استخرها مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ در ادامه به این روش مفصلا خواهیم پرداخت.

 

نحوه تصفیه آب استخر به کمک تصفیه فیلتر شنی

زمانی که صحبت از تصفیه راحت آب استخر در میان باشد استفاده از سیستم‌های فیلتر شنی یکی از بهترین و در دسترس‌ترین گزینه‌ها هستند؛ این فیلترها با ساختار ساده و مکانیزم راحت خود، کاربری بسیار آسانی دارند؛ به این ترتیب مراحل تصفیه آب استخر به کمک فیلتر شنی به شرح زیر است.

  • خاموش کردن پمپ

پیش از هر اقدامی سیستم تصفیه و پمپ باید خاموش شوند تا مراحل آماده‌سازی با ایمنی پیش برود.

  •  آماده‌ سازی

لوله‌ها و شیرهای مربوط به فرآیند فیلتراسیون باید متصل شوند و اگر فیلتر مجهز به شیر شش حالته است شیر باید روی حالت فیلتر تنظیم شود.

  • فیلتراسیون

پس از آماده‌سازی سیستم و روشن شدن پمپ؛ آب استخر از طریق اسکیمرها و زهکشی کف استخر توسط پمپ مکش و از طریق لوله ورودی فیلتر شنی به داخل مخزن فیلتر هدایت می‌شود.

آبی که با فشار به داخل مخزن پمپاژ شده است از لابه‌لای بستر فیلتر شنی عبور کرده و به مرور ذرات معلق، جلبک، ناخالصی‌ها، مواد جامد مانند شن و ماسه و... از آن جدا می‌شود.

در نهایت آب صاف و شفاف در پایین مخزن فیلتر جمع‌آوری شده و از طریق لوله خروجی به داخل استخر راه پیدا می‌کند؛ این فرآیند تا زمان استفاده از استخر و روشن بودن پمپ در حالت فیلتراسیون ادامه دارد.

  •  تخلیه مواد زائد

بطور معمول فیلترهای تصفیه شنی بین هر 24 تا 48 ساعت کارکرد نیازمند شست‌وشو هستند تا آلودگی‌هایی که در اثر فیلتراسیون در بستر آن‌ها تجمع پیدا کرده است پاک شود.

این شست‌وشو طی فرآیند backwash انجام می‌شود؛ در این حالت پس از خاموش شدن پمپ، اتصالات فیلتر قطع و اتصالات بک واش وصل می‌شوند؛ سپس شیر در حالت بک واش قرار می‌گیرد و پمپ روشن می‌شود.

این فرآیند باتوجه به میزان استفاده از فیلتر و آلودگی آب استخر بین 5 تا 15 دقیقه می‌تواند طول بکشد؛ در نهایت پس از خروج آب شفاف و تمیز می‌توان به فرآیند بک واش پایان داد.

 

 

بهترین فیلتر تصفیه آب استخر کدام است؟

همانطور که اشاره کردیم موضوع این محتوا ساده ترین روش تصفیه آب استخر است؛ بنابراین مدل فیلتر در این زمینه قابل بررسی است؛ فیلترهای شنی در سه مدل دستی، نیمه‌اتومات و اتومات وجود دارند.

در فیلترهای اتومات تمامی مراحل فیلتراسیون بدون دخالت دست پیش می‌رود و مدار و ساختار فیلتر به شکلی است که نیازی به دخالت اپراتور برای پیش بردن مراحل تصفیه ندارد.

بنابراین اگر به دنبال راحتی بیشتر و تصفیه آسان‌تر آب استخر هستید می‌توانید از فیلترهای اتومات در این زمینه کمک بگیرید. همچنین برای برخی کاربران این سوال وجود دارد که فیلتر زیر شنی برقی مناسب است یا نه؟ باید گفت که بله این فیلترها نسبت به فیلترهای شنی معمولی یک‌سری مزایا دارند.

پمپ‌های برقی، آب این فیلترها را از طریق لوله متصل به صفحه زیر شنی مکش می‌کنند؛ این فیلترها ذرات ریزتری را نسبت به فیلترهای معمولی جذب می‌کنند؛ استفاده آسانی داشته، فضای کمتری اشغال می‌کنند و نیاز به شست‌وشوی کمتری دارند.

 

نکات مهم در مورد تصفیه آب استخر

اگرچه به کمک فیلترهای شنی می‌توانید به راحتی و به شکل پیوسته آب استخر خود را تصفیه کنید اما در این مورد بهتر است به نکات زیر توجه لازم را داشته باشید.

• هرچقدر که نوع پمپ و مدل فیلتر با شرایط استخر (حجم استخر، میزان آب مورد نیاز، میزان آلودگی آب و...) تناسب بیشتری داشته باشد تصفیه آب با کیفیت بهتری انجام می‌شود.

• هرچقدر که آب استخر آلوده‌تر و میزان استفاده از سیستم تصفیه آن بیشتر باشد نیاز به بک واش متناوب و منظم فیلتر بیشتر است.

• برای تصفیه آسان‌تر آب استخر می‌توانید از تایمر برای خودکارسازی مراحل شست‌وشو و بک واش استفاده کنید.

• برای اطمینان از عملکرد مطلوب فیلتر شنی به فشار سنج دقت کنید؛ فشار آب ورودی بر این اساس باید بین ۲۵ تا ۳۵ psi باشد.

• در کنار استفاده از سیستم تصفیه فیلتر شنی می‌توانید از جاروبرقی استخر و تمیز کردن سبد اسکیمر برای کیفیت بهتر آب استخر کمک بگیرید.

• بطور مرتب سطح کلر و ph آب را بررسی و تنظیم کنید؛ همچنین برای ضدعفونی آب و تمیزی فیلتر می‌توانید از مواد شیمیایی، شوینده‌های مخصوص، جلبک‌کش‌ها و... استفاده کنید.

 

 

 

مزایای استفاده از فیلتر شنی در تصفیه آب استخر

همانطور که می‌دانید در سیستم تصفیه آب استخرها از فیلترهای مختلفی می‌توان استفاده کرد؛ اما استفاده از فیلتر شنی در این زمینه مزایای بسیاری ازجمله موارد زیر را دارد.

• تنوع بالای فیلترهای شنی از نظر جنس، سایز، قدرت، ظرفیت، عملکرد، مدل و... که باعث شده است نیاز انواع استخرها را با شرایط مختلف پوشش دهند.

• ساختار ساده و کاربری بسیار آسان سیستم‌های فیلتر شنی و راحت بودن تصفیه آب استخر به کمک آن‌ها

• نگهداری آسان فیلترهای شنی و پایین بودن هزینه استفاده از آن‌ها

• بازده بالای این فیلترها در تصفیه آب استخر و کیفیت فیلتراسیون بالا

• وجود فیلترهای شنی مدرن و مجهز با قابلیت‌های مختلف در راستای تصفیه آسان و اتومات آب استخر

• قیمت مقرون‌به‌صرفه فیلترهای شنی و اقتصادی بودن استفاده از آن‌ها

• دوام و عمر مفید تصفیه‌های فیلتر شنی

• کمترین میزان هدررفت آب استخر طی فرآیندهای فیلتراسیون، بک واش و...

 

انواع فیلتر مناسب تصفیه آب استخر

جدا از فاکتورهای مانند قدرت، ظرفیت، سایز، مدل و... یکی از فاکتورهای مهمی که می‌توان فیلترهای شنی را براساس آن‌ها دسته‌بندی کرد نوع سرعت فیلتراسیون است؛ این فاکتور در انتخاب فیلتر مناسب با شرایط استخر حائز اهمیت است.

بر این اساس فیلترهای شنی انواع مختلفی دارند که در ادامه در قالب یک جدول انواع فیلتر شنی را از این نظر به شما معرفی خواهیم کرد.

 

 

راهنمای ساده ترین روش تصفیه آب استخر

کیفیت آب هر استخری در گرو تصفیه مدام و پربازده آن است ازطرفی کیفیت تجهیزات و سیستم تصفیه و از همه مهم‌تر فیلترها می‌توانند تضمین‌کننده بازده فرآیند فیلتراسیون باشند.

هرچقدر که تجهیزات مربوط به سیستم تصفیه ازجمله فیلتر شنی، شن فیلتر شنی، شیر چند حالته، لوله‌ها و اتصالات، پمپ، مدار و متعلقات بک واش و... از کیفیت بیشتری برخوردار باشند نتنها بازده سیستم تصفیه بیشتر می‌شود بلکه تصفیه آب استخر نیز آسان‌تر انجام می‌شود.

بنابراین اگر استخر دارید و به دنبال تصفیه اصولی و آسان آب آن هستید بهتر است که یک سیستم تصفیه با پمپ، فیلتر، مدار بک واش، متعلقات و تجهیزات آن تهیه کنید که قابلیت‌های مختلف را داشته باشد.

 ازطرفی امروزه برندها و مراکز فروش مختلفی در زمینه تجهیزات استخر و سیستم‌های تصفیه فعالیت دارند که کیفیت محصولات این عرضه‌شده توسط این مراکز یکسان نیست؛ حتی بسیار از محصولات از نظر کیفی در سطح استاندارد نیستند.

بنابراین بسیار مهم است که شما این تجهیزات و وسایل را از برندهای معتبر و مراکز رسمی فروش تهیه کنید؛ به این منظور ایمکس و امرا دو نمونه از برندهایی هستند که به شما امکان خرید مطمئن و تضمینی را می‌دهند.

شما می‌توانید از این دو مجموعه انواع فیلتر شنی استخر، پمپ، تجهیزات سیستم تصفیه و... را با بهترین کیفیت و به قیمت اصلی خریداری کنید؛ تنوع محصولات این دو برند نیاز سیستم تصفیه هر استخری را پوشش می‌دهد.

همچنین نمایندگی رسمی ایمکس و امرا مشتریان خود را از مشاوره تخصصی پیش از خرید، ضمانت کالا و خدمات پس از فروش بهره‌مند می‌کنند؛ به این منظور می‌توانید از طریق شماره تماس با تیم پشتیبانی این دو مجموعه معتبر در تماس باشید.

انواع فیلتر شنی استخر emaux

شرکت ایمکس در راستای تصفیه آسان آب استخر، مدل‌های بسیار متنوعی از فیلتر شنی با کارایی بالا را عرضه می‌کند که در ادامه چند مورد از پرفروش‌ترین انواع فیلتر شنی emaux را معرفی خواهیم کرد.

 

• فیلتر شنی MFS24

فیلتر شنی ایمکس mfs24 دارای بدنه‌ای از جنس فایبرگلاس و شیر جانبی است؛ توان دبی این فیلتر تا ۱۴ متر مربع بر ساعت و می‌تواند استخرهایی تا حجم ۸۴ متر مکعب را پوشش دهد.

 

• فیلتر شنی MFS27

فیلتر شنی ایمکس mfs27 یکی دیگر از فیلتر شنی‌های پرفروش ایمکس است که دارای طراحی مدرن، بدنه فایبرگلاس و شیر جانبی است؛ این فیلتر تا حجم ۱۰۸ متر مکعب بر ساعت را می‌تواند پوشش دهد و تحمل فشار تا ۲.۸ بار را نیز دارد.

 

• فیلتر شنی MFS27A

فیلتر شنی ایمکس mfs27A نیز دارای سطح فیلتراسیون ۰.۳۶ متر مربع است که به ۱۸۵ کیلوگرم سیلیس در بستر خود نیاز دارد و حداکثر دمای کاری آن ۶۰ درجه سانتیگراد است؛ این نوع فیلتر استخرهایی تا حجم ۸۶ متر مکعب را می‌تواند پوشش دهد.

جمع بندی

آنچه مسلم است استفاده از سیستم‌های فیلتر شنی می‌تواند جزء ساده ترین روش تصفیه آب استخر باشد؛ فیلترهای مجهز و مدرن با عملکرد اتومات خود این راحتی را برای شما چند برابر می‌کنند؛ البته هر استخری باتوجه به شرایط محیطی، حجم، میزان استفاده از استخر، میزان آلودگی آب و... پمپ تصفیه و فیلتر خاص خود را نیاز دارد.

از طریق برقراری تماس با مشاوران مجرب مجموعه‌های ایمکس و امرا نتنها می‌توانید اطلاعات تخصصی مناسب با استخر خود را دریافت کنید بلکه می‌توانید از قیمت فیلتر شنی و دیگر تجهیزات مورد نیاز خود نیز آگاه شوید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *